Monday 21 October 2013

Al-Kisah Aku

Assalamualaikum...

Entri ini kali ini lebih pada memberi pendapat atau lebih senang luahan hati aku sendiri kot (touching). Dulu rajin luah dekat diari je takde siapa tahu melainkan aku dengan Allah. Disebabkan sekarang sudah lama-lama tak tulis diari dan malas nak ganti diari yang baru jadi Al-Kisahnya aku luah dalam blog ar sikit.
 
Beberapa hari ini aku cuba dan cuba mencari balik kawan-kawan sekolah aku yang dulu baik sekolah rendah mahupun menengah. Aku lakukan pun disebabkan gerak hati aku suruh mencari mereka. Tujuan mengeratkan Silaturahim. Bermulalah sapaan aku terhadap mereka-mereka yang aku kenal tapi jawapan yang mengecewakan. Aku tahu masing-masing sudah ada tanggungjawab lain dan masa tidak sama macam dulu kan. Pelik juga dulu sekolah setiap waktu kita ada bersama tapi sekarang dah macam orang asing. Banyak aku yang mulakan dulu. Pelik dan makin pelik.

Kawan baik? Aku nak tahu sangat makna sebenar kawan baik @ bff (best friend forever). Rasanya macam sekadar cakap je kot tapi dalam hati takde pun bende alah ini. Baru berapa tahun berpisah nak dibandingkan bertahun-tahun dekat sekolah bersama. Perhatian seorang kawan macam takde aku rasa yang banyaknya ignore banyak lah aku nampak. Masa takde eh? Aku ade je masa dan tegur korang semua. Pelik aku makin bertambah.
 
Respon sekadarnya soalan yang aku tanya memang membosankan. Aku ini terlampau perhatian kot iaitu sebablah jangan layan sangat minah penyibuk ini. Aku faham semua sudah berubah dulu tak sama macam sekarang.

Hanya berdoa yang mampu aku sampaikan untuk mereka-mereka yang aku rasa penting. Sekian.

Insafi diriku yang terlalu banyak terleka..

 
 





No comments:

Post a Comment

photobucket manjakuhappy.com